Re: UPS - a "duze" olowiowe akumulatory - pytanie do praktykow - dlugie

Autor: Reksio (mislawek_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 26 Mar 2004 - 20:53:41 MET

> no i stalo sie... wymienaija u mnie slupy energetyczne w przyszlym
> tygodniu... pradu niebedzie maxymalnie codziennie (5 dni) przez 8h/dobe
> ups jest... ale co z tego skoro cala "serwerownie" pociagnie max 30min
>
> musze sie jakos ubezpieczyc zeby mnie nie zjedli... do glowy przyszlo mi
> cos z czym juz kiedys "niepomyslnie" experymentowalem... akumulator od
> maluszka 40Ah podlaczony rownolegle do malego aku w UPS-ie
> niestety te testy jakos niepomyslnie wyszly (dawno temu to bylo) ups
> trzymal w prawdzie dluzej ale tylko 2x ... w sumie powienien z 6x
> [...]

Witam
    Spokojnie, bez wiekszych problemów powinien dzialac troche dluzej.
Spróbuj podladowac prostownikiem ten maluszkowy akku, albo daj troche
wiekszy.
    Jezeli ten maluszkowy akku byl juz troche przechodzony - mogles miec
problem ze spadkiem napiecia ponizej wartosci krytycznej - i dlatego sie
wylaczal - polecam troche nowszy:-)
    Inne rozwiazanie - po podlaczeniu duzego kku dokonaj kalibracji UPSa -
ale nie wiem czy to ma wiekszy sens - po ponownym podlaczeniu oryginalnych
akku kalibrowac musisz ponownie.( a serwerownia panie, to
jest......serwerownia ! - nie grzebac).

Od takich rozwiazan polecam grupe pl.misc.elektronika - tam sa naprawde
spece. I w dodatku na poziomie :-)

Powodzenia.Reksio.