Adresowanie poszczegolnych kosci pamieci

Autor: Tomasz Pyra (hellfire_at_sedez.iq.pl)
Data: Fri 26 Mar 2004 - 13:28:02 MET

Mam stara plyte glowna na ktorej chodzi jakis AMD-k6 400MHz.

Na plycie sa 3 gniazda na DIMM-y, oznaczone DIMM0, DIMM1 i DIMM2.

MEMTEST86 znajduje bledy w pamieci i teraz bede staral sie
zdjagnozowac o co chodzi, czy walniete jest gniazdko, czy pamiec.

Czy moge zalozyc ze poczatkowe adresy pamieci naleza do DIMM0, kolejne
do DIMM1 i ostanie do DIMM2?

Mam tam tam kosc 128MB-133MHz, 64MB-100MHz i 64MM-133MHz.
Z tym zwiazane jest jeszcze pytanie - bo rozne sa predkosci tych kosci
- w jaki sposob dac plycie do zrozumienia ze ma dzialac w trybie
100MHz? FSB mam ustawione na 100MHz, ale to chyba nie wystarczy. W
jaki sposob sprawdz czy pamiec dziala na 100, czy 133MHz.

Benchmark z memtest86 mowi ze predkosc wynosi 130MB/s - nie wiem jak
zorganizowany jest przesyl danych w DIMM-ach, ale tak troche sie
pbawiam, ze moze to znaczyc ze pamiec dziala na 133MHz i stad moga
brac sie te problemy.