Re: duzy dysk + stara plyta

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Thu 25 Mar 2004 - 21:24:12 MET

Użytkownik "novax" <novax_at_SPAM-PRECZ.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jest po reanimacji i AWDFLASH i UniFlash nie chcą go zupgradeować.
> Mam dostęp tylko do flopa i dyskietki startowej. odpalałem kompter
> pod DOSem i próbowałem zainstalować programy które żekomo miały
> rozwiązać problem (Disk Lifeguard Tool (nie pamiętam dokładnie nazwy)
> - po nim BIOS widział dysk jako 2GB i nadal nie bootował) drugi
> program EZ-Disk nie chciał się uruchomić spod dosa (!?).
>
> Jak sobie z tym poradzić? nie mogę sformatować dysku bo jest tam dużo
> waznych danych, nie mogę też użyc żadnego systemu z własną obsługa

Masz na nim dużo ważnych danych i bawisz się tak niebezpiecznymi
niskopoziomowymi narzędziami??? Albo jesteś bezmyślny, albo...
kamikadze. Bez urazy.

> dysków (NT, linux) no musi tam być Win98. Czy jest jakiś DAZIAŁAJĄCY
> program który instaluje się w boot-sectorze i włącza osługę dysków
> większych od 8 GB ? Nie mam jak też włozyć tego dysku do innego
> komputera bo oprócz niego mam tylko laptopa.

Ja w ogóle nie widzę problemu. Ograniczenie wielkości dysku dotyczy
wyłącznie programów operujących na danych odczytanych z BIOS-u. Po
uruchomieniu Windows 98 będziesz miał dostęp do całego dysku, gdyż
system ten BIOS-em się nie przejmuje. Miałem podobną sytuację w swoim
stareńkim notebooku na P133, który nie widzi mi całego dysku 10 GB.
Założyłem na nim partycję 4 GB pod system spod DOS-a, a potem - już po
uruchomieniu Windows 98 - kolejną partycję specjalnym programem do
partycjonowania także ignorującym parametry podawane przez BIOS, tj.
darmowym SwissKnife.

/odpowiadając zmień px na pl/