Re: Wszystko się tnie... zasilacz tak działa na dysk?

Autor: EM (edim123_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 25 Mar 2004 - 08:33:19 MET

> Od pewnego czasu mam "mały" problem... mianowice wszystko co robie na
kompie
> jest baaardzo ocięzale wykonywane... wycodząc z założenienia, że to
> SETI_at_Home pomaga w takim procesie wyłączyłem go. No i nadal to samo...
> Zauważyłem też, dysk co jakiś czas [śrdnio raz na dzień] dysk tak jakby
> parkuje głowice, zwlania talerze, po czym wraca do pracy i jeszcze raz.
Nie
> [...]
> 'klimatyzator' w postaci wiatraczka "Farelka", postawiłem na książkach i
> dmucha na kompa, wg wskazań Speedfan'a temp. spadał [temp. dysku] o 13*C,
> proca o 8*C. Czy wysoka temperatura dysku może mieć wpływ na takie jego
> zachoanie? No i jeszcze jedno: Zasilacz mam Codegen... oto co pokazuje
> Speedfan [napięcia]
> +12V- 12,54-12,6V
> +5V- 4,75-4,8V
> +3,3V- 3,36V [nie zmnienia się]
> Czy takie odchylenia napięć mogą mieć wpływ na pracę dysku? [zasilacz mam
> planach kupić w okolicach poniedziałku:)]
Co do dysku to mój stary WD też tak ma. Wygląda na to, że jak się trochę
nagrzeje to robi sobie jakąś kalibrację. Nie jest to bardzo częste. Tym bym
się specjalnie nie przejmował.
A inna sprawa, że komp jest "zamulony". Musisz sprawdzić co go zajmuje. Może
jakiś wirus, może zbytnia fragmentacja, może bardzo dawno nie
przeinstalowywany system.
A temperatura dysku lepiej jakby była niższa...
Pozdrawiam
EM