Re: Skaner i sterowniki pod XP

Autor: Speedy (speedy_at_2a.pl)
Data: Wed 24 Mar 2004 - 02:11:33 MET

Hej

Użytkownik " Small Bear" <smbear_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

odpowiem ci troche nie na temat:

> Poza tym instalowalem tez sterowniki dostarczone na plytce. Skanowac
mozna,
> ale otrzymany w ten sposob obrazek niewiele przypomina oryginal
(pocieszajace,
> ze wogole przypomina...). Obrazek jest taki poszarpany, jakby skaner nie
> potrafil odpowiednio zlozyc informacji przeczytanych przez element
skanujacy -
> poprzesowane kolory (ale generalnie w poziomie). Totez zaczalem sie
> zastanawiac, czy ze sprzetem wszystko ok.

Z tego co sie orientuję ten model 1200 CP jest łaczony do kompa przez port
rownoległy (LPT, drukarkowy). Skanery te wymagają aby ów port LPT pracował w
trybie EPP. BŁędy jakie opisujesz bardzo przypominają te, ktore wystepują
gdy port LPT jest w innym trybie niż EPP, np. SPP czy ECP. Spróbuj moze
sprawdzic w BIOSie ustawienia portu LPT i w razie potrzeby zmienic je na
EPP.

Pisze o tym bo wlasnie sam bardzo dokladnie przećwiczylem ten problem i
musze sie komuś wyżalić :) . Probowalem podlączyc skaner ScanMagic 9636P
(taki starszy, na LPT własnie, i wymagający trybu EPP) do systemu z taką
płytą Asrock P4M266. (typowy biurowy sprzet zintegrowana grafika i
wszystko). Mimo wszelkich staran nie dzialal poprawnie. Okazalo sie ze
dostepne w BIOSie ustawienia LPT dla tego Asrocka to Normal (czyli SPP),
Bi-Dir i ECP+EPP. Przy tym ostatnim port byl widziany w Windowsie jako ECP i
skaner na nim nie dzialal za dobrze. Na tych innych zresztą także nie
dzialal. Napisalem do pomocy technicznej Musteka czy mają na to jakis sposób
ale mi nic nie odpisali. Napisalem tez do Asrocka na Tajwan :). Wreszcie
zrezygnowalem i poddalem sie, ostatecznie odżalowalem 199 zl i kupilem inny
skaner, na USB (Visioneer One Touch 7600), w sumie taki sam pod wzgledem
parametrow jak ten 9636P tylko szybszy znacznie. I chyba tez lepiej troszke
dziala, tak na oko wyraźnie lepsza jakosc skanowanych zdjęc, mimo ze wg
danych rozdzielczosc i kolory takie same jak w tym starym, ale w koncu to
nówka, a tamten mialem z 5-6 lat juz. No i dobra mam pusto w kieszeni ale za
to nowy skaner i dzisiaj... dostalem maila z Asrocka, kolesie przyslali mi
wersje beta nowego biosu do tej płyty P4M266 która powinna usunąc ów błąd z
EPP. Miło z ich strony bardzo, szkoda tylko ze troche szybciej nie przyslali
bo teraz to mi juz na nic.Nawet go nie wgrywalem.

--
Pozdrovionka
Speedy