Re: Jak usun±æ wsyztsko z dysku ?

Autor: Grzegorz Mazur (news2_at_gregu.cjb.ihateunwantedmail.net)
Data: Wed 24 Mar 2004 - 01:55:41 MET

Piotr K. wrote:

> Ale nie low tylko zwyk³y, a to zasadnicza ró¿nica, bo po low i tak
> fdisk i format

No owszem, pomijaj±c fakt ¿e po ¼le wykonanym LLF bêdzie musia³ kupiæ
nowy dysk (co równie¿ usunie wszelkie badziewie, ale jest trochê
drogie).

Qrna, ludzie, co wy z tym formatowaniem niskopoziomowym? W ca³ej swojej
karierze robi³em to mo¿e z 5 razy, a i tak by³o to na dysku MFM (gdzie
ta operacja MIA£A sens, bo tak siê zmienia³o przeplot sektorów)... Ju¿
od czasu dysków RLL mówi³o siê, ¿e lepiej ich nie formatowaæ w ten
sposób, a ile lat temu to by³o...

Generalnie do usuniêcia badziewia wystarczy zabootowaæ z p³yty Win2k /
WinXP (albo Linuxa - co kto woli), wyci±æ partycje, stworzyæ partycje i
je sformatowaæ. Ciekawe jaki wirus by to przetrwa³ (hint: tablica
partycji te¿ jest nadpisana, a ka¿dy system operacyjny podmieni MBR). W
przypadku Win9x/Me te¿ zabootowaæ, ale rêcznie fdiskiem dysk przelecieæ
i tyle...

G.