Re: BIOS nie dziala! Zepsulem go? Prosze pomozcie!

Autor: Piotr K. (pk_at_idf.wywal.pl)
Data: Tue 23 Mar 2004 - 21:57:14 MET

Zacny Daniel wszem tu ogłosił
> Potrzebowalem sie dostac do BIOSu takiego dosyc starego komputera (plyta
> A-Trend i P3) ale nie mialem hasla, Bios byl zablokowany a osoby ktore
> powinny znac haslo nie pamietaly go. Pomyslalem ze sprobuje zresetowac.
> Wyjalem baterie, po minucie wlozylem.
>
> Teraz komputer sie uruchamia, robi test pamieci i ZAWIESZA na peirwszym
> ekranie z napisami o pamieci i informacji bym wcisnal Del by wejsc do
> Biosu. Ale komputer ani nie pozwala mi wejsc do Biosu ani co gorsza nie
> uruchamia sie dalej. Nawet Ctrl Alt Del nie dziala! NIC!!!

> [...]

samo wyjęcie baterii czasami niewiele daje, chyba że na kilka -kilkanaście
godzin. Poszukaj zworki, która najbardziej pasuje do resetu BIOSa i do
dzieła. Jest jeszcze stary sposób radzieckich Indian, który zawsze działa.
Jest to niezawodna metoda na np zintegrowane bateriozegary Dallas, ale w
innych przypadkach też działa. Jedyny warunek - kość od BIOSu musi byś
wciskana w podstawkę (99,99 %). A mianowicie:
1. Znajdź MoBo inne niż twoje, np. pożycz komp od kolegi
2. Nic się nie bój, nie uszkodzisz, chyba że będziesz wybitnie nieostrożny
3. Weź i wyjmij bios z obcej płyty i włóż do swojej.
4. Odpal swojego kompa z obcym biosem. I co z tego, że nie poszło (jak
poszło, znajdź inny bios)
5. Przywróć wszystko do stanu pierwotnego i odpal, powinno działać
6. gratulacje!!! A jak nie działa, to nie wiem.

--
-----Piotr K.