Re: Celeron 500Mhz na 83?

Autor: dzieciol (dziupla_at_ub.com)
Data: Tue 23 Mar 2004 - 11:52:42 MET

timeo wrote:

> cześć z tego co pamiętam celki kręciło się głównie magistralą bo miały
> zablokowany mnożnik - zatem najprawdopodobniej masz w kompie kręconą 400 i
> to kręcona na dość wysokiej magistrali co może i pewnie wpływa niekorzystnie
> na inne podzespoły s tabilność pracy (np. dysk twardy) - zejdź na
> magistralę 66 i zobacz jakie będzie oznaczenie celka - wyjaśnij to ze
> sprzedawcą (swoją drogą nieciekawie postąpił jeśli moje podejrzenia są
> słuszne) a jak chcesz kręcić to radziłbym zostać na magistarli 75 (albo na
> jakiejś pośredniej o ile możesz to płynnie regulować na co nie każda płyta
> [...]

Ludzie o czym cwierkacie. Prawie kazdy, z tego zakresu szybkosci ,celeron
pojdzie na szynie 100 tj zwiekszenie wydajnosci 0 50%. Zwykle trzeba dorzucic
o,2-0,3 volta. Na szynie 83 chodza bez laski na nominalnym napieciu.
Nie musze dodawac, ze jakiekolwiek dodatkowe chlodzenie jest zbedne
/byc moze dla super meczennikow-graczy, trzeba dodatkowo podmuchac-
ale to nie ten procesor/. A jak komus nie chce chodzic to albo ma pecha,
albo plyte-wyjatkowy wynalazek. Osobiscie sklaniem sie do tego, ze nie
pech a plyta.