problem biosu??

Autor: marek szymański (fakty-szymanski_at_wp.pl)
Data: Tue 23 Mar 2004 - 08:19:21 MET

wymieniłem kilka elementów w kompie (płyta i RAM) i dzieją się teraz rzeczy
dziwne. Mam problem ze startem. W jednostce jest AMD Athlon XP 2800+ i
problem sprowadza się do tego, że BIOS raz go widzi a raz nie. Kiedy zobaczy
go jako 2800 wszystko jest OK. Bywa jednak (coraz częściej), że przy starcie
procek jest rozpoznawany jako XP 2500+, 2000, bądź też nie widzi w ogóle
jego typu podając tylko szybkość 1.115 GHz. Wtedy chce zmiany ustawień CPU
Clock. Pomaga dopiero pogrzebanie w BIOSIE. Czy to jest problem zbyt starego
BIOSU? Płyta Epox 8RDA na nForce2, system XP prof, procek Athlon XP 2800+,
RAM 1GHz/400