Dziwny problem z dyskami

Autor: Locroos (locroosWYTNIJTO_at_op.pl)
Data: Mon 22 Mar 2004 - 14:42:17 MET

mam problem, ale do konca nie wiem z czym

mam dwa dyski, oba nowe i szybkie (7200rpm ATA133), ale roznej wielkosci i
roznych firm.
przy wlaczeniu i przy wylaczeniu kompa slychac w takim dysku takie ciche
metaliczne klikniecie, tak jakby odblokowywala sie tam jakas blokadka (pewnie
tak nie jest, ale tak mniej-wiecej slychac), moze to elekromagnes w silniczku
albo cos w tym stylu. to jest normalne.

ale ja mam tak, ze czasem wlacze kompa, system startuje, cos sobie porobie i
nagle dysk zaczyna tak wlasnie klikac, jakby startowal i sie wylaczal na
okraglo, po czym oczywiscie komp sie wiesza
ostatnio mialem tak z jednym dyskiem, pozniej zrobil tak drugi, pozniej zrobil
tak jeszcze inny przyniesiony przez znajomego

dyski dzialaja bez takich przygod na innych kompach, wiec to chyba nie w nich
jest problem (kazdy z nich skanowalem, nie wykrylem uszkodzen fizycznych)

to sie dzieje czasami. czasem wlaczam kompa i godzinami chodzi dobrze, dzien
po dniu, a czasem wlasnie cos takiego sie dzieje, bez wyraznej przyczyny i w
roznych sytuacjach

wymienilem wstazke(tasme), ale to nic nie pomoglo

co to moze byc???