Re: 512 ram, a widac tylko 64

Autor: Deltak (deltak_at_o2.pl)
Data: Sun 21 Mar 2004 - 21:50:04 MET

> Ten chipset obsługuje do 1GB RAM'u.
> Parametry (różnych chipsetów) możesz zobaczyć tu:
> http://users.erols.com/chare/chipsets.htm
>
> Także jeżeli chcesz kupić RAM(y) 256MB to raczej muszą być dwubankowe.
> Czyli takie same jak do BX'a.

Ciekawe, aczkolwiek czegos tutaj nie rozumiem.
"Revision 'F' and later of the Aladdin V (M1542) fixes the internal Tag
and can cache up to 512MB with either a 512KB or 1MB L2 and supposedly
1GB with 256KB."

512kB L2 obsluguje 512MB, ale 256kB obsluguje 1GB. Dlaczego? Czy
rzeczywiscie mniejszy L2 obsluguje wiecej RAM'u?
Ja mam 512kB L2 Cache.

Dziwny jest ten opis.
Na 100% mam M1542, a jednoczesnie mam 512kB L2.

Gdyby Chipset obslugiwal 1GB RAM'u to by oznaczalo ze moge spokojnie
wlozyc 2x512MB, poniewaz mam tylko 2 sokety.

Skad odczytales ze pamieci musza byc dwubankowe?
Skad mmoge odczytac ile mam Tag Bits. tej informacji w Manualu nie ma :(.

Deltak