Re: Barton 2500 - upewnijcie mnie

Autor: Admin (lukasz12_at_go2.pl)
Data: Sun 21 Mar 2004 - 18:55:28 MET

> Co to jest?
Jak sama nazwa wskazuje - mnożnik do procesora jest podawany w postaci 5
bitów
a nie 4 jak na innych płytach np. MSI KT3 ultra czy MSI 745 ultra. Dzięki
temu
na procesorach low end tj. athlon xp od 1600 do 2000 oraz Duron 1400-1800
można uzyskać
mnożniki wieksze od 12,5 (normalnie nie można bo miedzy 5 x a 12,5 x jest
właśnie 16 wartosci)
W sumie nie jest to jakoś niesamowicie przydatne nawet przy O/C (mozesz po
prostu dać wieksze FSB
zamiast wyższego mnożnika) ale napisałem że jest takie coś.

> Zależy mi tylko na tym, żeby na płycie był dźwięk, AGPx8 (jak już mam
> grafikę, która to wykorzystuje...), FSB400 no i żeby można było bartona
> podkręcić bez problemu. Nic więcej nie potrzebuję. Sieciówkę mam 3Com'a,
> karty dźwiękowej jakiejś wypasionej nie potrzebuję, bo nie mam sprzętu, na
> którym mógłbym słuchać (stare radio amator 2b z dwoma sporymi głośnikami
> robiące za wzmacniacz - daje sporo szumów), firewire nie potrzebuję, sata
> też nie, bo nie mam takich dysków (barracuda IV 7200rpm 60GB + 120GB)

No to bierz albo tego A-BITa NF7 albo tego EPOXa. U mnie ceny odpowiednio
310 oraz 340. Choć z drugiej strony zastanów się - a nuż kiedyś kupisz sobie
cyfrową kamere wideo i Firewire bedzie jak znalazł. Cena między N7 a NF7-S
to _TYLKO_/AŻ 100 zł ale dostajesz 3 rzeczy dodatkowo (normalnie sam
kontroler
FW to około 80-100 zł). Ewentualnie bierz
EPOXa który jest w BARDZO umiarkowanej cenie a ma to FIREWIRE oraz SS.
Wydaje mi się ze dobra karta dźwiękowa i kontroler FW za 30 zł to dobra
oferta.

> Czyli teoretycznie lepiej jest wsadzić 2 x 256 niż 1 x 512? Rozumiem, że
> mogę wsadzić jedną kość pamięci, a drugą dokupić później (Kingstony są
> dobre?)?
Tak, najlepiej 2 jednakowe. Chociaż zdarza sie że 2 rożne moduły działają
bez problemowo.