Re: Barton 2500 - upewnijcie mnie

Autor: Admin (lukasz12_at_go2.pl)
Data: Sun 21 Mar 2004 - 14:38:29 MET

> A co np z płytami MSI na nForce?
>
> MSI K7N2 Delta-L (nForce2),SND,AGPx8,FSB400,DualDDR,LAN,ATX
> MSI K7N2-V (nForce2-400),SND,AGPx8,FSB400,SingleDDR,LAN,ATX
One są GOŁE tzn. Delta-L i V jest oparta na MCP i nie ma Sound Storma,
FireWire, S-ATA.
Jeśli chcesz to możesz kupić A-BITa NF7 który jest podobny pod względem
wyposazenia do
MSI ale na 99% ma większe możliwośći podkręcania. Testowałem także tego
Epoxa i jest niezły
aczkolwiek trochę brakuje do ABITA NF7-S (brak serial-ata, cyfrowego wyjscia
optycznego,
obsługi 5 bitowego mnożnika)

Odpowiednikiem (mniej więcej) ABITa NF7-S jak i EPOXa 8RDA+ (jednak Epox nie
ma SERIAL ata) jest MSI K7N2 Delta-ILSR (wszystkie płyty są oparte na MCP-T
oraz SPP).

Natomiast płytami z niższej półki są ABIT NF7 (2 kanałowy kontoler pamięci)
, EPOX 8RDAE (1 kanałowy kontoler pamięci) oraz MSI K7N2 Delta-L (2 kanałowy
kontroler) oraz K7N2-V (1 kanałowy kontoler).
Jeśli zależy ci na płycie z dobrymi dodatkami i dobrym O/C to A-BIT NF7-S
jest w sam raz. Ma wszystko co trzeba i bardzo znośną cene (jest przewaznie
tańszy o 100 zł od podobnie wyposażonego ASUSA A7N8X Deluxe). Epox 8RDA+
jest też nieźle wyposażony (ma FIREWIRE oraz SOUND STORM) ma dobry O/C za to
kosztuje niewiele więcej co goły MSI K7N2 Delta-L (który ma tylko
zintegrowaną sieciówke).

> Są sporo tańsze od Epoxa i Abita i róeniż oparte na nForce. I jaka jest
> różnica między Single i DualDDR?
Taka że przy 2ch modułach pamieci teoretyczna przepustowość jest 2x większa
niz przy jednym
module. Jednak rzeczywista wydajność nie wzrasta jakos dramatycznie (kilka
%)