Re: Najlepsza płyta Slot1 wg Was??

Autor: Vituniu (vituniu_at_poczta.fm)
Data: Fri 19 Mar 2004 - 18:59:29 MET

> Mam takie właśnie pytanie. Mam procesor (PIII 500MHz, wiem, że może
> nie najszybszy ale nie o to chodzi :) ) na Slot1 i chciałbym do niego
> kupić używaną płytę główną. Czekam na Wasze sugestie, która jest wg
> Was najlepsza (chodzi o stabilność, o/c itd.). Słyszałem, że MSI BX
> Master na i440bx jest niezla, ale czekam na wasze opinie.

Hm... Takiej nie widzialem. Mialem Asusa P3B-F - polecam.
Stabilna i nie do zdarcia.

Byly tez pozniejsze nieco konstrukcje (nadal na i440BX)
wyposazone dodatkowo w szybki kontroler ATA i/lub RAID
oraz z obslugujace magistrale 133 mhz.

Na przyklad taki Abit BE6-II 2.0. Z tym, ze jakos nie mam
zaufania do Abit'ow z tamtego okresu. Raz, ze puchnace
kondensatorki sa u nich zdecydowanie zbyt czestym zjawiskiem.
A dwa, ze kontrolery ATA/RAID HPT stosowane na tych plytach
miewaja paskudne problemy z Win 2000/XP.

Niezaleznie od tego jakiego producenta wybierzesz - trzymaj
sie chipsetu 440BX. To zdecydowanie najwydajniejszy uklad
obslugujacy Katmai/CuMine jaki powstal. I mimo tego, ze nie
obsluguje oficjalnie magistrali 133 (przy Twoim procesorze to
akurat nie ma znaczenia) i ma jedynie ATA-33 - wydaje mi
sie najlepszym rozwiazaniem.

Pozdrawiam,
Vituniu.