Codegen 300W vs. Chieftec 420 W

Autor: Wojtek (w_juzoANTYSPAM_at_wp.pl)
Data: Fri 19 Mar 2004 - 16:52:32 MET

Witam!

Chciałem się podzielić z Wami kilkoma spostrzeżeniami na temt wpływu
zasilacza na pracę komputera. Wiem, że nie odkryję tym postem Ameryki, bo
to co zamierzam opisać jest wiadome od dawna (przynajmniej w większości),
chociaż przyznam że mnie samego trochę zaskoczyło...
A więc... Miałem sobie Epoxa 8K3A (KT 333). W niego włożone było to co
poniżej, w mojej stopce. Cały ten sprzęt był zasilany jeszcze wtedy przez
Codegena 300W. Muszę powiedzieć, że ze strony zasilacza nie doświadczyłęm
wtedy żadnych nieprzyjemności, poza oczywiście uporczywym buczeniem
zainstalowanego w nim wentylatora i napięciami mającymi się nijak do
specyfikacji ATX v.2.1. Ale chodziło to bez większych problemów.
Szczególnie chodzi mi tu o tryb uśpienia STR - naprawdę nie zdarzyło się,
żeby komputer się nie uśpił, bądź nie chciał wyjśc ze stanu uśpienia. Ale
to co piękne szybko się kończy... Awaria płyty i wymiana na obecną (jak w
stopce). I co się dzieje?? Płyta pięknie się usypia, natomiast przy próbie
wyjścia startowały napędy, wiatraki i... tyle. Grafika się nie
inicjalizowała, a po chwili płyta zaczynała miarowo piszczeć. Wyświetlacz
POST na płycie stawał na stanie, oznaczającym jakiś problem z pamięcią.
Doszedłem do wniosku, że tak jest i musi być (ostatecznie mam niefirmowe
kości - mój błąd - a NForce2 jak wiadomo jest na to strasznie uczulony).
Ale tu historia idzie dalej... W tym tygodniu stwierdziłem, że napięcia już
oszalały kompletnie i nie ma co narażać sprzętu. Kupiłem więc Chiefteca
420W, założyłem i nareszcie mogłem cieszyć się ciszą z zasilacza i
napięciami w normie. Ale nie tylko to się poprawiło. Postanowiłem na próbę
uśpić komputer, który następnie bez najmniejszych problemów wyszedł z
uśpienia. Każda kolejna próba też skończyła się powodzeniem! Wniosek jest
prosty - g*wniany Codegen podawał jakieś dziwne napięcie do RAM'u, gdy komp
był w uśpieniu, co powodowało powstawanie przekłamań w pamieci i komp nie
był w stanie wrócić do normalnej pracy. Także problemy z NForce'm nie
zawsze wynikają ze złych kości pamięci - czasami wystarczy Codegen... :D

Pozdrawiam!

--
Juzo < w_juzoWYTNIJ_at_wp.pl >
Athlon 2000XP | 2x256 DDR (333) NoName |