Re: Temperatura na Epox'ach...

Autor: Wojtek (w_juzoANTYSPAM_at_wp.pl)
Data: Thu 18 Mar 2004 - 19:44:02 MET

Użytkownik "Michal Bien" <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl> napisał w wiadomości

> 1. Prawdopodobnie ten model Epoxa odczytuje temperature z diody
termicznej
> w rdzeniu a Soltek z czujnika pod socketem. Pierwsza zawsze bedzie
> wyzsza.

Nie... Obydwa modele Epoxów (bo opisywałem dwa) mają czujnik na "listku"
pod socketem.. czujnik ten dotyka bezpośrednio procesora... Natomiast
Soltek faktycznie ma tylko czujnik termiczny wlutowany pod socketem.

> 2. Jaki to jest model AXP2000+ - Palomino czy TBred?

Hmm, muszę sprawdzić :)

> 3. Ta temperatura tak czy siak jest troche za wysoka. NA czym
instalowales
> ten cooler - moze na bailym, firmowym "glucie"? Jesli tak to zmien na
> normalna paste.

Zarówno na "paście do zębów" - bo inaczej nazwać nie można tego co dodają
do niektórych coolerów, jak i na paście ze srebrem. Różnica przktycznie
była niezauważalna (1-3 st)

> 4. Wiekszosc czasu desktopy pracuja na obciazeniu ~1-5%. Dla K7 niestety
> nie wsystarcza systemowa instrukcja HLT, potrzebne jest odlaczenie od
> szyny. Uzyj jakiegos softcolera - vcool lub czos nowszego dla
> najnowszych chipsetow. Sprzet jak w sigu i w tej chwili [usenet, IM,
> ftp, ciagna sie binarki] temperatura wynosi 37 st. Maks. jak udalo mi
> sie go rozgrzac w upalne dni to 56 st. [temeratura odczytywana z
> socketu]

To jest pomysł, coś w tej sprawie pokombinuje... Ale jak na razie moje
doświadczenia z softcoolerami są niezbyt ciekawe (buczenie w głosniczkach i
te sprawy). Niemniej mam nadzieje, ze programistom cos udalo sie
udoskonalić w tej dziedzinie :)