Re: Uszkodzony sprzęt - kwestia nowej gwarancji

Autor: BQB (adres_at_anty.spamowy.com.invalid)
Data: Thu 18 Mar 2004 - 14:20:21 MET

Użytkownik "Max" <nie.ma_at_i.juz> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> proszę o poradę (a najlepiej o podstawę prawną) w następującej sprawie:
> komputer zakupiony w styczniu, karta graficzna okazała się uszkodzona (to
> wyszło na jaw w połowie marca) - zostanie ona wymieniona na nowy
egzemplarz,
> ale sprzedawca wspomniał o tym, że gwarancja będzie kontynuowana a nie
nowa?
> Jaka jest praktyka w takich przypadkach? Wydaje mi się, że stosuje się to
> drugie rozwiązanie.

Jak wymiana na nowa, to nowa gwarancja. Spisz numery seryjne starej i popros
o potwierdzenie przez sklep. Jak dostaniesz nowa karte (inny numer seryjny)
to musza Ci (w/g prawa oczywiscie) dac nowa gwarancje. Jak nie, to powiedz
im, zeby dali Ci numer do PIHu (Panstwowa Inspekcja Handlowa), zadzwon tez
do federacji konsumentow (lub napisz e-mail, adresu nie pamietam - google
twym przyjacielem), tam Ci dokladniej wyjasnia i podadza podstawe prawna. Mi
pomogli z butami ;-)
Oczywiscie, sklepy komputerowe najczesciej daja gwarancje kontynuowana, ale
tak nie powinni robic.

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl