Re: zgrywanie z kilku kamer??

Autor: TK (nospam-kochmans_at_polbox.com)
Data: Wed 17 Mar 2004 - 13:34:28 MET

Użytkownik Izkedar napisał:
> Witam
> Czy istnieje możliwość zgrywania obrazu z kilku kamer jednocześnie
> (dokładnie z 3)?

Tak.

> Czy obraz zgrywany z tych kamer będzie płynny czy będzie klatkował (chodzi o
> to żeby był płynny)?

To zalezy oczywiscie od wydajnosci sprzetu i wymaganej jakosci zapisu
(rozdzielczosc, stopien kompresji itp.). Mysle, ze na mocnym sprzecie
(przede wszystkim wydajny procesor i HDD) da sie uzyskac plynny obraz z
trzech kamer. Ale tylko zgaduje, bo nigdy czegos takiego nie probowalem.

> Jak wygląda sprawa z zapisem tego obrazu na dysk (orientacyjna wielkość przy
> zgrywaniu przez 24 godziny)?

Im lepsza kompresja, tym mniej miejsca na dysku zajmuje, ale wymaga tez
mocniejszego procesora. Jesli obraz ma sie nagrywac non-stop to
potrzebny bedzie gigantyczny dysk (a najlepiej jakas macierz RAID) i
dobra kompresja (MPEG-2 moze byc zbyt duze, z kolei DivX zarznie kazdy
komputer, jesli bedzie kompresowal trzy zrodla na raz).

> Czy wystarczy podłączyć kamery do śledzia z trzema wejściami FireWire? Czy
> potrzebny jest jakiś dodatkowy sprzęt?
> Jakie ewentualnie kamery mogą wchodzić w grę?

Dowolne, ktore da sie podlaczyc do komputera. Moga to byc kamery cyfrowe
(podlaczane przez USB 2.0 lub FireWire), zwykle kamery analogowe
(podlaczane przez video-in w karcie graficznej lub karcie TV), a nawet
proste kamerki internetowe (podlaczane przez USB).

> Czy w tym czasie istnieje możliwość oglądania tego co idzie z tych kamer na
> ekranie monitora ale żeby obraz był płynny ?

Jesli sprzet bedzie dosc mocny, to czemu nie.

> I chyba najważniejsze jaki sprzęt komputerowy trzeba złożyć do takiej
> zabawy?

Procesor co najmniej 2,5 GHz (ale im wiecej tym lepiej), i bardzo duzy i
szybki HDD. 512 MB RAMu tez nie zaszkodzi. No i oczywiscie cos, do czego
beda podlaczane kamery. Moze to byc kontroler FireWire (jesli kamery sa
cyfrowe) badz np. 3 karty graficzne z video-in (jesli kamery analogowe).

A tak na marginesie, to nie wiem czy takie rozwiazanie zadowoli klienta,
ale chyba prosciej, taniej i lepiej bedzie po prostu zastosowac 3 komputery.