Re: Test coolerów... był ostatnio i nie pamiętam gdzie...

Autor: Przemek_Szrk (szarkiz_at_gazeta.pl)
Data: Wed 17 Mar 2004 - 13:36:47 MET

Użytkownik "Wojtek" <woytaski_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> A co polecasz z tych testowanych przez Ciebie??
> Zależy mi na cichym (!!) coolerku na procek jak w sig'u...
> Nie zamierzam kręcić ani procka ani pamięci...
> Poza tym komputer stoi u mnie na podłodze w narożniku pokoju...
> Brać jakiś dobry z miedzianym radiatorem i wymienić sam wentyl np. na
> Noisebocker'a?

noisblocker piekna rzecz... ale dosc droga jak na sam wentyl.
A dobry miedziany to jest Thermalright SLK900... drobnostka..
230 zeta :)... plus NB S1 razem ponad 3 paczki.
Moim zdaniem nie tedy droga.

Ostatnio tez mialem problem z wyborem i padlo na
Arctic Cooling Copper Silent Pro 2L.
W tescie jest wczesniejszy wentyl z tej serii, Pro TC.

Kupilem dwa wentyle Arctic Silent do obudowy (po 16 pln kazdy)
 i tego 2L na proca. 2L przyszedl dopiero wczoraj, wiec nie zdazylem
zalozyc,
ale testowalem na sucho i powiem ze ladne cacko.

Wentyl nie jest przykrecony do radiatora tylko na zaczepach, dodatkowo
miedzy radiatorem i wentylem jest cienki kawalek gąbki na kazdym rogu.
Sam wentyl jest niejako zawieszony na czterech ramionach, co znacząco
moze zmniejszyc ilosc drgan przenoszonych na plyte a wiec i obudowe.
Ma trojpozycyjną regulacje obrotow na sledziu (min/mid/hi), wersja
Pro 2TC rev2 ma czunik temperatury wepchniety miedzy zeberka i sam
dobiera sobie obroty w zaleznosci o temp. radiatora. Ciekawe jesli
ktos chce miec problem regulacji recznej z glowy.
Radiator jest aluminiowy, matowy z miedziana podstawką.

Jako ze sam zdecydowalem sie na ten wentyl, polecalbym go takze Tobie.
Cena 65 za wersje Pro 2L (z niebieskimi diodami, ladny jaskrawy kolor),
lub 54 za wersje Pro 2 TC rev2. Do kupienia przez allegro ze sklepu
www.aab.com.pl. Solidnie i szybko.. no i taniej niz gdzie indziej.

Rozsadny wybor miedzy cena i wydajnościa.
Nie warto wywalac duzych pieniedzy bo to nie zwroci sie w wydajnosci.
Sam sprawdzilem pakujac sie w Volcano 7+, ktory ponad rok hałasowal
a ja glupi wierzylem ze to jest cicho. Teraz dopiero wiem co znaczy cicho
:).

pozdr.
Przemek.