Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.BezSpamu.pl)
Data: Wed 17 Mar 2004 - 12:54:50 MET
Dnia 2004-03-17 11:11:08, indywiduum zwane *Wiktor Sywula* wymodziło
przez port 119 co następuje:
[...]
>
> Tryb 24-bitowy to nie to samo co 32-bitowy. Tak jak niżej piszesz, starsze
> karty miały prawdziwy tryb 24-bitowy, obecnie adresuje się jako 32 a używa
> 24 z nich.
> Linux być może wyświetla to jako "24" ale karty NVidii nie obsługują trybów
> 24-bitowych.
Toż dokładnie o tym piszę.
>
>> Podobnie jest w HighColor. Niby 16b, a tak naprawdę to 15 (1b
>> niewykorzystany).
>
> To też nie to samo. 16 bitowy tryb to 16 bitowy, 65536 kolorów. Istnieją
> także tryby 15 bitowe (32768 kolorów) z 16 bitowym adresowaniem. Z tego co
> mi wiadomo, GeForce'y obsługują oba tryby, ale pod Windowsem można wybrać
> tylko 16 (prawdziwe).
Mogę wiedzieć, skąd te informacje ?
Zatem według Ciebie jak są interpretowane bity kolorów ?
Przy 15b wszystko jasne: 5r5g5b. A przy 16 ? Co z tym 16 bitem ?
Jeden z kolorów jest precyzyjniej kodowany ?
Toż to bez sensu !
pozdro...
-- ____________________________________________________ [ |>|>|> sprocket | sprocket_at_sys.BezSpamu.pl ] [ Rafał Bartoszak | maile w HTML'u lądują w koszu ] [...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...! ]
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 13:58:06 MET DST