Re: Nvidia i 24 bity

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.BezSpamu.pl)
Data: Wed 17 Mar 2004 - 12:54:50 MET


Dnia 2004-03-17 11:11:08, indywiduum zwane *Wiktor Sywula* wymodziło
przez port 119 co następuje:

[...]
>
> Tryb 24-bitowy to nie to samo co 32-bitowy. Tak jak niżej piszesz, starsze
> karty miały prawdziwy tryb 24-bitowy, obecnie adresuje się jako 32 a używa
> 24 z nich.
> Linux być może wyświetla to jako "24" ale karty NVidii nie obsługują trybów
> 24-bitowych.

Toż dokładnie o tym piszę.

>
>> Podobnie jest w HighColor. Niby 16b, a tak naprawdę to 15 (1b
>> niewykorzystany).
>
> To też nie to samo. 16 bitowy tryb to 16 bitowy, 65536 kolorów. Istnieją
> także tryby 15 bitowe (32768 kolorów) z 16 bitowym adresowaniem. Z tego co
> mi wiadomo, GeForce'y obsługują oba tryby, ale pod Windowsem można wybrać
> tylko 16 (prawdziwe).

Mogę wiedzieć, skąd te informacje ?
Zatem według Ciebie jak są interpretowane bity kolorów ?
Przy 15b wszystko jasne: 5r5g5b. A przy 16 ? Co z tym 16 bitem ?
Jeden z kolorów jest precyzyjniej kodowany ?

Toż to bez sensu !

pozdro...

-- 
____________________________________________________
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket_at_sys.BezSpamu.pl    ]
[ Rafał Bartoszak  | maile w HTML'u lądują w koszu ]
[...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...! ]


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 13:58:06 MET DST