Re: Nvidia i 24 bity

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.BezSpamu.pl)
Data: Wed 17 Mar 2004 - 09:44:47 MET

Dnia 2004-03-17 09:30:46, indywiduum zwane *Slaw A* wymodziło przez port
119 co następuje:

> Witam.
> Moze ktos wie jak uzyskac 24 bitowy kolor w windows. Zadne sterowniki, nawet
> powerstrip nie umozliwiaja tego. W linuxie nie ma problemu.
> Dzieki za info.

Normalnie 24b=32b. W kolorze 32 bitowym 8b jest niewykorzystanych.
Zostawia się je puste, bo operowanie słowami 32bitowymi jest mniej
kłopotliwe i szybsze niż 24bitowymi. Tryb TrueColor zwany jest zatem
zarówno 24b jak i 32b, i każde określenie jest na swój sposób poprawne.

Podobnie jest w HighColor. Niby 16b, a tak naprawdę to 15 (1b
niewykorzystany).

Jest jeszcze ewentualność, że masz starą grafę, tak z 8-10 letnią. Wtedy
rzeczywiście robiono sterowniki umożliwiające pracę na *naprawdę* 24
bitowym kolorze, a karty dawały wsparcie sprzętowe dla takiej
organizacji pamięci. O ile wiem, taraz żadna karta nie wspiera sprzętowo
24b adresowania.

pozdro...

[ |>|>|> sprocket  |   sprocket_at_sys.BezSpamu.pl    ]
[ Rafał Bartoszak  | maile w HTML'u lądują w koszu ]
[...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...! ]