Re: do magikow od RAID'ow i prawie padnietych dyskow

Autor: robert slawinski (no.address_at_no.spam)
Data: Tue 16 Mar 2004 - 22:07:35 MET

On Tue, 16 Mar 2004 21:51:02 +0100, "Flashi" <flashi_usun_to_at_pf.pl>
wrote:

>robert slawinski wrote:
>
>hmmm w koncu wybrales 250GB wersje ?

te 250tki sa w innym kompie. to z czym teraz sie bujam to 120tki

>Napewno uzywasz latki do windowsa z 48bitowym adresowaniem ?
>U mnie co prawda byly problemy z 2x250GB (Stripping??) w momencie kiedy
>wgrywalem na nie pelna ilosc danych ... wtedy troche glupialo wszystko i
>pomagal tylko reformat (ale tez zbyt duzo sie tym nie martwilem bo to bylo
>zarchiwizowane z DVDR wiec moze nie znalazlem poprostu innego rozwiazania)
>Kiedy jednak sciagnalem late do windowsa to juz dzialalo ... bez zadnych
>problemow idziala caly czas ...

ja z tymi 250tkami, a jest ich 16 w RAID5 nie mam jak na razie zadnych
prblemow. puk.puk.

>Acha czasami tak jest ze dyski ktore byly w raidzie na zewnetrznym
>kontrolerze jako czesc tegoz to potem byly problemy z poprawnym wykrywaniem
>ich parametrow, jednak znikaly po formacie albo podlaczeniu bezposrednio do
>plyty ...

a z tym tez sie spotkalem.

>tak to juz jest :( mnie sie tez czesto koncza pomysly ... a potem konczy sie
>czas i dupa jest :(
>Mam jednak nadzieje ze cokolwiek pomoglem ...

niestety nie za wiele. ale i tak wielkei dzieki za odpowiedz. poczekam
az przyjda te dyski z WD i postaram sie skopiowac danee z przynajmniej
jednego. moze wtedy bedzie mozliwosc odbudowy macierzy, a jesli nawet
i nie, to chocby uratowania danych. (btw. zansz moze jakis soft ktory
potrafilby skopiowac dane z takowego ledwo dyszacego dysku?) moze tez
podmienie elektronike jak mo to ktos chyba na winnt poradzil. <rs>

--
if you are not paranoid, means you are not paying any attention.