Re: PCet - nie startuje

Autor: Virus_7 (spam_virus_7_at_o2.pl)
Data: Tue 16 Mar 2004 - 16:18:41 MET

Użytkownik "Dariusz Krzempek" nastukał:
> Witam,
>
> Po włączeniu komputer nie podaje sygnału na monitor. Nic się nie dzieje.
> Nie świeci się dioda power tylko czerwona od dysku twardego.
> Wymieniłem kartę graficzną i dalej to samo.
> Najleszpe jest to że po sprzętowym resecie pomaga i komputer już działa.
> Czasem raz tak reset trzeba zrobić a innym razem więcej....
>
> Trochę dziwny problem ale moż ktoś z was miał podobną sytuację...?
> Może m i ktoś coś doradzić gdzie szukać problemu?
> Monitor też już wymianiałem i to samo.
>
> Najciekawsze jest to że dzieję się tak zawsze tylko rano kiedy przyjdę
> [...]

U mnie dzieje się podobnie...
Jak ustawie dzielinik FSB/DDR/PCI na 2/1/5 wtedy moja płyta Abit KX7-333
startuje dobrze, aż do momentu kiedy wyłącze kompletnie komputer. Wtedy
dzieje się tak samo - wszystko niby działa, ale monitor nie dostaje sygnału
synchronizacji i nie słychać pisku od testu POST. Zostaje wtedy tylko reset
CMOSu (clear CMOS). Gdzieś czytałem, że elementy komputera po podgrzaniu
chodzą w wyższych częstotliwościach itd. - widocznie u Ciebie jest podobnie.
Możliwe, że twój komputer jest podkręcony i na początku nie wstaje, dopiero
później po rozgrzaniu elementów jest normalnie.