Re: Urzadzenie USB (nie mozna zatrzymac urzadzenia)

Autor: Mariusz Burzec (kermitb_at_poczta.wp.pl)
Data: Tue 16 Mar 2004 - 09:17:45 MET

> Ja podobne kłopoty mam w Win XP. Natomiast w ogóle ich brak (jak do tej
> pory) w Win 2000. Według mnie problem tkwi po stronie OS.

Przy zatrzymywaniu urządzenia system sprawdza prawdopodobnie jego stan.
Czasami (częściej niż żadziej) HDD przechodzi w stan uśpienia i nie zdąży
się "obudzić" (rozpędzić talerzy) żeby na czas odpowiedzieć. Tak więc
jedynym wyjściem jest ponowienie próby zatrzymania, co też właśnie czynię
(mam WinXP i HDD od laptopa w kieszeni USB). Za drugim razem zawsze udaje mi
się go zatrzymać. Zresztą, jeśli masz WinXP i zaznaczoną opcję optymalizacji
szybkiego usuwania, a więc wyłączone buforowanie zapisu, możesz odłączać
dysk nie używając bezpiecznego usuwania sprzętu.

Pozdrawiam
Mariusz B.