Re: Worm.Netsky.C - co sobie z nim poradzi?

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Tue 16 Mar 2004 - 02:08:26 MET

Piotrek wrote:

> Witam
> Dostaje maile zwrotne z informacją, że moja maile są zainfekowane przez
> wirusa:
> Worm.Netsky.C
> Korzystam z NAV2003 i on nic nie wykrywa, z czego skorzystać aby usunąć
> wirusa?

przygladnij sie dokladnie tym mailom, powinna byc tam zalaczona kopia
wiadomosci przechwyconej; z latwoscia zauwazysz, ze jedyna rzecza
zwiazana z Toba, jest Twoj adres e-mail jako nadawcy; wszytko inne,
czyli komputer z ktorego wiadomosc wystartowala oraz adres serwera
wysylkowego sa inne; to nie Ty wysylasz te emalie, tylko ktos uzywa
Twojego adresu jako nadawcy;

w tym miejscu ROTFL z wszystkich ludzikow ktorzy w tym watku poradzili
jakis program antywirusowy jako panaceum;

jedyne co mozesz zrobic, to przegladac baze whois i wyszukiwac emalie do
operatora lacza, na ktorym stoi komputer wysylajacy; no i wysylac mu
info, ze stoi mu w sieci open relay lub ktos celowo wykorzystuje dane IP
do wysylania tego typu listow;

adas;