Odp: karty grafiki w notebookach

Autor: mops (mops_at_gold.pl)
Data: Tue 16 Mar 2004 - 00:09:45 MET

> Szczerze Ci powiem ze majac do wyboru w podobnej cenie komputer z Radeonem
9000 a tym smiesznym IGP, nawet sie nie zastanawialem. Ten 340M to cos
porownywalnego z Radeonem 7000, brak sprzetowego T&L (nie mowiac o
czymkolwiek wyzszym), pamiec jest wspoldzielona z pamiecia operacyjna
komputera. Do pracy w wordzie i tabelek w excelu sie nadaje.. ale jesli
bedziesz chcial pobawic sie od czasu do czasu w jakies gry (nawet te nie
najnowsze), to jestes skazany na porazke. Wydajnosc w 3d takiego ukladu jest
praktycznie zerowa. Do tego warto zaznaczyc ze Radeon 9000 posiada mozliwosc
dynamicznego skalowania obrazu do nienatywnych rozdzielczosci panelu LCD, co
daje bardzo dobry efekt (szczegolnie w grach i filmach) - kto widzial jak to
wyglada na innych kartach ten wie o co chodzi:), do tego mnostwo roznych
innych funkcji, i mozna na nim zainstalowac ciagle aktualizowane, oparte na
najnowszych Catalystach drivery Omega - w przypadku innych rozwiazan
zintegrowanych, czesto drivery w ogole nie sa aktualizowanem, co
bezposrednio przeklada sie na kompatybilnosc i wydajnosc. Ten Amilo ma w 3D
Mark2001SE ok. 7000 punktow, i GF4GO do piet mu nie dorasta (glownie ze
wzgledu na pelna obsluge DX8 w Radeonie). Co do grzania, o ile nie obciazasz
jakos niemilosiernie procesora, w ogole bym sie nim nie przejmowal. Jesli
waga i design ci pasuja, to szczerze polecam ten sprzet.

Dzieki za kompetentna odpowiedz.
Tak tez mysle ze jednak F-S jest lepszy ale sie zlamalem jak zobaczylem
oferte vobisu na hp+gprs. hp tak jak pisalem ma 340M ale za to ma w pakiecie
oferte internetu gprs za 49zl netto.
W zasadzie juz pisalem ze net i tak w domu mam za ta sama cene wiec de fakto
moge przyjac ze kupujac hp w ofercie vobisu mam net za darmo.
To kusi bardzo.
Do tego trzeba przyznac ze hp ma duzo lepszy design niz F-S. Niby nic a
jednak zakup ladnego sprzetu cieszy... (wiecie... zona... sasiedzi :)))

I teraz ta moja rozterka. Czy lepiej F-S z lepsza grafa (radeon 9000) czy
lepiej hp z 340M ale z netem za darmo?

Przepraszam ze tak mecze ten temat.

Z pozdro
Mops