Re: historia RAMu

Autor: Zygi (creapi_at_poczta.fm)
Data: Mon 15 Mar 2004 - 09:37:10 MET

Cześć Kowalski,

W Twoim liście datowanym 15 marca 2004 (08:01:25) można przeczytać:

KK> Simw'ow mam dwie pary,
KK> razem 64MB, wsztstkie sloty zajete. Pozostaly dwa sloty dimm. Czy moge
KK> do niech dolozyc kosci pamieci? Czy beda wspolpracowac z simmami, czy
KK> moze simmmow sie pozbyc.

E tam.
Bedziesz miał kaskę to sobie kup większy moduł dimm i niech pracują razem. 128MB DIMM 66 lub 100 będzie odpowiedni. Możesz też rozejrzeć się za 256 (ale mało która zadziała - trzymaj sie wskazówek producenta płyty).

Jak będziesz miał dużo dimm to simm przestanie Ci być potrzebny (są wyraźnie wolniejsze), wiec go sprzedaj i dokup dimm albo idź z kumplami na piwo.
Oto cała filozofia.

KK> Raczej simów musisz sie pozbyc byly takie plty na ukladach TXpro które
KK> dzialaly razem DIMM i SIMM ale próbowalem i to dzialalo ale bardzo nie
KK> stabilnie oficjalne dane glosily ze nie to nie powinno dzialac razem i to
KK> jest prawda.

Dziwne bo u mnie chodzą (właśnie w routerku) i nie narzekają.
Trochę gimnastyki z obsadzeniem banków (manual zawiera wszystkie potrzebne informacje i kombinacje) i śmiga jak złoto.

K6-2 400MHz TXPro2 2x32simm + 64dimm
oraz
K6-2 350MHz VXPro 2x16simm + 2x4simm + 32dimm

KK> I jeszcze jedno - jakiego rodzaju maja to byc
KK> dimmy? Czy wspolczesne SDRAM 133MHz beda dzialaly, czy moze mam szukac
KK> starszych kosci?
KK> Szybsze pamieci tj SDRAM 133 beda dzialaly w plytach przewidzianych na
KK> SDRAM 66 bez problemu.

Na TXPro2 próbowałem 256MB 133MHz noname i szło, tylko że widoczna była tylko połowa pojemności 128MB.

--
Zygi