Re: jaką częstotl. PCI wytrzyma HDD?

Autor: Marek Tomczyk (tunol-ktory-nie-lubi-spamu_at_chelm.gda.pl)
Data: Sun 14 Mar 2004 - 10:50:40 MET

Użytkownik JarekJ napisał:
> Z tego co wiem, to HDD jest najbardziej wrażliwy na podkręcanie magistrali i
> stąd moje pytanie - do ilu można podkręcać i jak mi udowodnicie, że to
> bezpieczna granica?

U mnie 41 mhz, przy podkręceniu FSB do 166 mhz na płycie z KT133A. Czy
to bezpieczna granica to nie wiem, ale już przy 37 mhz sieciówka
zaczynała odmawiać współpracy, tzn sieć "przerywała", jak ją wymieniłem
na inną to dziąłała bez problemów.

Tak czy inaczej, komp tak chodził przez pare dni (aż sam sie dziwiłem
jak to możliwe na KT133A), i nic złego sie z nim nie działo, no oprócz
tej sieciówki. Odkręciłem go, bo moja siostra ceni sobie bardziej cisze,
niż świadomość posiadania ewenementu w komputerze :)

--
Pozdrawiam
Marek Tomczyk