Re: Partycja za duza dla FAT 32??

Autor: Wojciech Michalczuk (wmichal_at_nie-spamuj.gazeta.pl)
Data: Sun 14 Mar 2004 - 00:19:19 MET

Niejaki xsyst_at_poczta.onet.pl twierdzi jakoby:
> Witam!
>
> Wlasnie zakupilem seagate'a 120GB, robie sobie na nim partycje, moj plan
> wygladal nastepujaco : dwie po 8 GB, reszta dysku na pol (wyszlo tego okolo 47
> GB jedna i 48 GB druga). Dwie pierwsze sformatowalem (niestety poszlo tylko pod
> Windowsem, DOS nie mogl sformatowac). Probuje formatowac te 47 i 48 GB i wywala
> mi komunikaty : Windows twierdzi, ze "nie mozna dokonczyc formatowania", DOS
> wywala, ze partycje sa za duze dla FAT 32... W czym problem? Czy faktycznie
> trzeba wprowadzic jeszcze jedna partycje? Czy te 47 GB to za duzo?

ZTCW maksymalna partycja na FAT32 wynosi 32 GB.
Na tak duże partycje bardzo dobrze nadaje się NTFS (mam taką 54 GB i
spisuje się dobrze). Zresztą IMHO nie warto robiś partycji FATem powyżej
20GB do trzymania czegoś innego niż filmów (bądź innych dużych rzeczy),
bo 32kb klastry zeżrą ci dysk szybciej niż zdążysz powiedzieć "NTFS" :>

--
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam.      (c) Henri Monnier
       \\|||//