Re: hub a internet

Autor: fv (fake_at_cybax.com)
Data: Sat 13 Mar 2004 - 00:37:03 MET

  claimed:
> mam takie pytanko czy jest mzoliwosc ze hub nawali bo przerywa internet, ale
> otoczenie sieciowe jest widoczne??

'Otoczenie sieciowe' ma gigantyczny timeout i nie umie sobie poradzić z
fizyczną przerwą dostępu (ani microsoftowe ani samba). Zobaczysz że coś
nie tak z hubem jak ci się windows zawiesi przy próbie dostępu do zasobu
(samba też kompletnie głupieje). To się nie zmieni, to ma dobre powody
żeby zostać tak jak jest.

> czy te przery to bedzie raczej wina
> dostwacy?? i czy jest jakas mozliwosc sprwdaeznia huba??

Dostawcy czego ? Huby sprawdza się pingiem z pod linuksa[1] (po obu
stronach). Do mojego realteka była dyskietka diagnostyczna pozwalająca
sprawdzać łączność bez odpalonego OS. Testowanie sieci za pomocą windows
to strata czasu.

[1] wystarczy dyskietkowy jakiś ale musi być po obu stronach, mieć ping,
arping, hping2, tcpdump i takie tam..

--
    :: http://www.stringi.com/viper/ ::
Universe is not only weirder than we imagine