Re: stripe

Autor: von_Kowal (von_Kowal_at_nospam.onet.pl)
Data: Fri 12 Mar 2004 - 12:12:21 MET

..

> być może nauczyś się wycinać sygnatury.

Byc moze kolega oduczy pisania sie bzdur w sygnaturach ... akurat najmniej
mnie obchodza twoje przemyslenia filozoficzne i jakieś pseudo maksymy
zerzniete żywcem z jakiegoś kalendarza.
Jak dla mnie jest to śmiecenie grupy i to regularnie. Smieszne struganie się
na inteligencika ... żeby choc którys jakiś własny wiersz napisał to bym sie
może i wzruszył . Wiekszy pozytejk jest jak któś wpisze choć swoj config w
sigu przynajmniej nie musi tego przepisywac pózniej do posta

> to akurat rozmiar paska ma żaden wpływ na to ile miejsca się zmarnuje,
> jeśli pliki będa mniejsze od ,,paska''.
> stripe raida != block filesystemu.

Byc może kolega zastanowi się i przeczyta moj post jeszcze raz gdzire to ja
napisałem gdzi to ja napisalem że rozmiar paska ma cos wspolnego z rozmiarem
klastra partycji ... Rozmiar paska jest domyslnie zalezny od rozmiaru
dysków (macierzy) im wieksza macierz tym wiekszy pasek (mozna go oczywiście
zmodyfikować ręcznie). I nie ma to nic do tego ile mniejsca sie zmarnuje
tylko na prędkośc odczytu danych z dysku. jezeli zastosujemy mniejszy pasek
mamy szybszy odczyt małych plików z dysku tarcimy na dużych plikach gdzie
istnieje koniecznośc czytania dużej ilości pasków rozrzuconych po macierzy .
Wiekszy romiar paska jest kozysteniejszy dla odczyty danych ciądgłych w
trybie burst przy duzych plikach. (np filmy) Rozmiar paska nie jet tożsamy
z rozmiarem klastra ... Zamiast mądralować i szpanowac jakimis manualami
radzil bym jednak sięgnac do zródel

> po drugie akurat raid0 w linuksie (md) też dopuszcza dyski
> o różnych rozmiarach.

No coz RAID u kolegi dopuszcza wszystko ... już to wąłkowalismy ... akurat
nie znalazłem w pod przytoczonym przez kolege adresie nic o roznych
rozmiarach dysków ... to że dąło się to sklecic nie znaczy ze działa ... co
zresztą widac po wydajności tego rozwiażania ... która to już była
komentowana ...