Re: Bios

Autor: kawol (kbi6683_nie_chce_spamu_at_rejestracje.pl)
Data: Fri 12 Mar 2004 - 09:08:29 MET

Użytkownik "Dawid" <daw5idd_at_interia.pl> napisał w wiadomości
> Mojemu koledze zdarzył się przykry wypadek. Na biosie ma
założone hasło,
> którego nie zna. Musi jak najszybciej do nie wejść i poprosił
mnie o pomoc,
> a ja zwróciłem się do was. Czy jest na to jakaś rada. Kiedyś
obiło mi się
> uszy, że trzeba wyjąć baterię z płyty głównej, czy to prawda?

Koło baterii (choć niekoniecznie) powinna być zworka typu 123 -
CLEAR CMOS. Należy
1) wyłączyć kompa z sieci (wyjąć kabel - nie należy tego robić na
standby'u),
2) przestawić zworke z 12 na 23,
3) odczekać chwile (od kilku sek. do kilku minut, w zależności od
tego czy nastąpił oczekiwany efekt). Gotowe :)
Samo wyjęcie baterii może nie pomóc od razu, możliwe, że po
wyjęciu trzeba będzie zewrzeć styki, gdzie przylega bateria, albo
odczekać dłuuuższą chwile.