Wydajność laptop-stacjonarny

Autor: Miki (mikpo_at_wp.pl)
Data: Thu 11 Mar 2004 - 21:16:46 MET

Witam wszystkich
Nurtuje mnie problem niskiej wydajności laptopa w porównaniu do
stacjonarnego.
Ostatnio kupiłem Della Latitude z P4 1.8, 512 na DDR i dyskiem 30/4200rpm.
Mam też blaszaka z XP 1800+, 384 nda SDRAM, 80/7200. CPU jest
"niedotaktowany": FSB zamiast 266 jest 200 (obniżam zużycie prądu, chodzi
non stop ;-)
I tu ciekawostka: wydawać się może że stacjonarny powinien być znacznie
wolniejszy, a jest odwrotnie - w laptopie (nawet na zasilaczu) na reakcję
muszę czekać 2-3 sek, na stacjonarnym reakcja jest natychmiastowa. Na obu
kompach siedzi XP, na stacjonarnym strasznie zaśmiecony + Office 2000, na
laptopie świerzy system z Office XP.
Mam wierzyć że "laptopy tak mają" czy coś innego? A może to wina tego Offica
XP?
Macie jakieś pomysły?
Pozdrawiam
Miki