dysk SATA - nie widza go systemy W2K i XP

Autor: Marcin Z. (mziel-nospam_at_szczecin.home.pl)
Data: Thu 11 Mar 2004 - 17:12:58 MET

Witam, mam maly problem. Kupilem komputer z plyta gl. ASUS P4V800-X, ktora
obsluguje dyski SATA. Probuje zainstalowac jakis system. Win 98 rozpoznaje
mi tylko 10 GB choc dysk ma 80GB. Natomiast W2K i XP przy probie instalacji
(oczywiscie z oryginalnych, bootowalnych plytek) pisze mi, ze nie znaleziono
zadnego dysku. Jest to dla mnie bol, glownie dlatego, ze jest to moj jedyny
komputer z dyskiem SATA i nawet nie moge go podpiac do innego, zeby np.
zalozyc partycje i sformatowac z juz dzialajacego Windowsa.

Gdzie szukac przyczyny niemoznosci zalozenia poprawnych partycji? Dodam, ze
nie mam doswiadczenia z dyskami SATA (to jest moj pierwszy), wiec stad moje
lamerskie pytanie.

Pozdrawiam,
Marcin Z.