Problemy z wieżą podłączoną do komp.

Autor: Voltage (voltageWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 11 Mar 2004 - 12:31:26 MET

Karta muzyczna: SB 128 PCI (żadna rewelka, ale działa )
Wieża: Sony FH-7 MK III. Ma chyba tyle lat co ja :), albo może trochę mniej -
powiedzmy 16. Została kupiona w USA i była wtedy szczytem technologii, bodajże
najlepszą wieżą na świecie - powaga :)Nawet ma wyświetlacz LCD podświetlany na
pomarańczowo i nawet po tylu latach prezentuje się całkiem nowocześnie -
szczególnie jak palą się wszystkie diody etc., wygląda wtedy jak choinka.
Można ją zobaczyć tutaj:
http://www.pocketcalculatorshow.com/boombox/graphics/sony-fh-7mk3.jpg
Niestety na tej fotce się nie świeci :)
Ale do rzeczy. Kartę muzyczną podłączyłem tak jak należy do odp. wejść z tyłu
wieży. Ze względu na odległość PC od wieży musiałem zaangażować 3 metrowy
kabel (z końcówką minijack bo do karty muz.) jako przedłużenie. Gdy włączam
np. jakąś mp3 to z głośników wieży wydobywa się bardzo głośna muza (pomimo, że
suwak regulacji głośności na wieży jest prawie na min.) i występują straszliwe
zakłócenia. Żeby je wyeliminować muszę w windows'owej regulacji głośności
ustawić głośność i wave na bardzo niskim poziomie i regulować głośność tylko
na wieży - wtedy jest jako tako, ale jeśli zrobię głośniej to zamiast mocnych
uderzeń basowych mam tzw. pierdzenie. Inny problem polega na tym, że np. tak
jak dzisiaj podłączyłem wieżę i dźwięk idzie tylko z jednego głośnika (balance
jest na center ustawiony i gdy zaraz przełącze na radio to dźwięk mam z
obydwóch głośników. Czasami jak podłącze do kompa to też mam z dwóch, ale
czasami tak jak np. dzisiaj tylko z jednego choć podłączałem ją już 3 krotnie
to ciągle to samo. Nie mam więc zielonego pojęcia od czego to zależy.
Acha, i jeszcze taki efekt - choć nic nie gra i jest kompletna cisza z wieży,
jeśli jest podłączona do komp., wydobywa się co jakiś czas taki trzask
(rzadko, tak raz na pół godz.).
Czy istnieje jakiś sposób na rozwiązanie powyższych problemów? Z czego one
mogą wynikać? Podkreślam, że wieża choć stara radzi sobie bardzo dobrze jako
radioodbiornik i odtwarzacz kaset. Nie występują wtedy żadne problemy z
dźwiękiem.