Monitor LCD Philips 150B4

Autor: Monty Mole (montymole_at_[bez_spamu)
Data: Wed 10 Mar 2004 - 20:43:00 MET

Cześć
Mam pierwszy dzień monitor LCD i zerowe doświadczenie w tym typie
monitorów. Model: Philips 150B4.
Na pierwszy rzut oka obraz jest zadowalający poza jednym szczegółem. Na
dodatek nie wiem czy można uznać to za wadę - choć zjawisko jest moim
zdaniem nieprzyjemne i co gorsza dekoncentruje przy pracy. Otóż na
jednolicie zabarwionych powierzchniach w ciemnych kolorach widoczne są
jakby fale nieustannie przepływające przez ekran.
Na szczęście zjawisko ustąpiło po zmianie częstotliwości w sterowniku
karty graficznej.
Przy 60 Hz - pasy przebiegają przez monitor ukośnie z lewej górnej
              strony do dołu
Przy 75 Hz - z prawej górnej strony do dołu
Przy 70 Hz - zjawisko zniknęło

Gdyby ktoś miał taki problem z LCD to może też ta metoda zadziała.
Jednakże chętnie dowiedziałbym się od kogoś lepiej orientującego się w
monitorach LCD czy to zjawisko występuje w każdym monitorze, czy też
jest to wada. Jeśli wada to - czy mojego egzemplarza, czy raczej w ogóle
tego modelu. A może przyczyną jest słaba karta graficzna? Mam kartę
wbudowaną w płytę główną...