Re: Zwiekszanie pojemnosci dysku

Autor: axial (axial_at_poczta.onet_kropka_pl)
Data: Wed 10 Mar 2004 - 18:56:36 MET

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac_at_tnij.go2.pl> napisał w wiadomości

> A w garbate krasnoludki wierzysz? Albo w zimną fuzję w próbówce?

Wiem, że kiedyś można było zwiększyć pojemność dysku poprzez wymianę
biosu w elektronice który był w podstawce... W końcu DYSK 80GB ma dwie
fizycznie głowice
i dwie strony talerza z których jedna strona jest uszkodzona i programowo
lub
sprzętowo wyłączona w celach marketingowych.... :-)
Kiedyś różnice w cenie były większe niż obecnie i nie wiem czy komuś chce
się w to jeszcze bawić....
Można podejrzewać, że druga strona talerza zawiera błędne sektory i dlatego
została wyłączona i
>90% pojemności talerza da się bezpiecznie użytkować....
Podejrzewam, że obecnie tak jak kilka lat temu też produkuje się jeden
rodzaj np 160GB (2 talerze
po 4 głowice, 4x40MB) i w zależności od błędów na talerzach lub aktualnego
zapotrzebowania
rynku wyłącza się "zbędne głowice"....

Może ktoś już to sprawdzał, lub rozbierał nowsze dyski?

ax