Re: Cichy napęd DVD-ROM

Autor: Tygrysek (ty-grysek_at_wp.WYTNIJTO.pl)
Data: Tue 09 Mar 2004 - 10:16:33 MET

> Fakt, że przy oglądaniu DVD nie korzysta z dużych prędkości. I z tego co
> wyczytałem wg. producenta odtwarza płyty DVD video z maksymalą prędkością 6x
> natomiast pełna prędkość odczytu (16x) i uzyskanie maksymalnej prędkości
> obrotowej dysku zarezerwowana jest dla płyt DVD z danymi...
> Ja i tak zakupiłem ją dla komfortu oglądania DVD - i z tego powodu jestem
> zadowolony.
[...]
> A Ty by wyciszyć sobie kompa powinieneś pomysleć o zmianie HDD (Caviar).
> MAmy ten sam model i generowany hałas przez dysk wkurzył mnie do tego
> stopnia, ze na pewno go zmienie w najbliższym czasie...

A jak się spisuje przy odczycie płyt z danymi?
Dla porównania - aktualnie używam jako CD napędu CDRW LiteOn-a, ale mam wrażenie że się dzieci obudzą... Zalezy mi na czymś zdecydowanie cichszym. Filmów DVD na PC-cie nie oglądam (mam stacjonarny odtwarzacz) a DivX-y najpierw zgrywam na dysk. więc chodzi mi jedynie o chałas generowany przy pełnej prędkości - podczas pracy z płytami CD/DVD z danymi.

Co do dysku - mam zamontowany w wnęce 5,25" na zwykłym adapterze 5,25 -> 3,5 i jest w miarę cicho.

Pozrdawiam
Tygrysek