Re: DVD+/DVD-

Autor: bubba (hubba.bubba_at_all.pl)
Data: Mon 08 Mar 2004 - 04:16:12 MET

On Sun, 7 Mar 2004 14:36:11 +0100, "x4y4" <xxxxyyyy_at_op.pl> wrote:

>cena, glownie cena nosnika i popularyzacja standardu tylko przez LG i
>Panasonica bodajze.oto powod.
>
>zdrowko
>x4y4

Czy swoja opinie opierasz na wyjatkowo ograniczonym rynku krajowym czy
na braku rozeznania w tej dziedzinie .
Obecnie jest ponad 30 firm chcacych sprzedac swoj product:

DVD Recorders Brands
01 COMMUNIQUE LABORATORY, Acer BenQ, Addonics, Aopen, Artec, Asus,
Bytecc, Cendyne, Creative Labs, Cyberhome, Digistor, Generic, Hewlett
Packard, House Brand, ILY, Iomega, JVC, Jwin, LG ELECTRONICS, Lite-On,
Memorex, MicroSolutions, Mitsumi, MSI, NEC, Nu, Optorite, Pacific
Digital, Panasonic, Philips, Pioneer, Plextor, Ricoh, Samsung, Sony,
TDK, Teac, Toshiba, Verbatim i inne.

Natomiast media czyli "nosnik" sa tu:
Media Brands DVD/CD/Tapes
Chociaz jest to ogolna lista wszystkich rodzajow nosnikow to jednak
wiekszosc z nich produkuje takze DVD (+/-/RW).

3M, Accu, Acer America, ADIC, Apacer, Art Media, Belkin, Certance,
Compaq, Dell, Digistor, Dvdpro, Ecrix, Exabyte, Fellowes, FUJI,
Fujitsu, Generic, Harmony, Hewlett Packard, House Brand, IBM,
ILY, IMATION, Inwin, Iomega, KDS, Leda, Legacy,Lexar Media, LG
ELECTRONICS, MAXELL, Maynard, Memorex, Meritline, Mitsubishi,
Mitsui, Nanya, NEATO, Optodisc, Overland Storage, Panasonic
Philips, Pine Technology, Piodata, Pioneer, Plasmon, Plextor,
Princo, Quantum, Radius, Ricoh, Ritek/Arita, Samsung, Seagate, SKC
Sky, Smart Buy, Smartdisk, Sony, Taiyo Yuden, Tandberg, Targus,
TDK,Tecmar, Verbatim, Xtreme, Yamaha
 Ponadto sa jeszcze na rynku produkty tzw, "unbranded" lub jak kto
woli N/N.
Jak widac lista ta jest nieco dluzsza niz ta ktora wymieniles, a mimo
to, nie mysle ze jest ona kompletna.
Cena w tym przypadku nie jest az tak istotna bo co dzien inna.
Podobnie jak bylo z CD. Za wzglednie "poczatkowa" cene (5-6 lat
wstecz) jednej sztuki CD, dzis kupisz paczke (100').