Re: Jak POŁĄCZYĆ dwa KOMPY ZA POMOCĄ MODEMÓW ??????

Autor: Gabriel (geyb_at_polbox.com)
Data: Sun 07 Mar 2004 - 17:26:47 MET

> Oczywiscie musi miec jeszcze wlasna centrale telefoniczna w domu ;) Nie wiem jaki to laptop, ale jesli ma wbudowany lan to mimo wszystko sugeruje wlasnie go wykorzystac (np. pozyczajac/kupujac za pare zl karte sieciowa do komputera stacjonarnego - o ile ten jej nie posiada).
>
> Pozdrawiam ;-)

Nie trzeba posiadać własnej centrali telefonicznej. Wystarczy, że modemy
potrafią pracować w trybie "na linii dzierżawionej". Niektóre modele
modemów są na tyle sprytne, że nie muszą mieć dodatkowego zasilania
linii. W innych przypadkach pozostaje dorobienie prostego zasilacza
linii "telefonicznej" łączącej dwa modemy. Jeśli modemy nie potrafią
pracować na linii dzierżawionej, trzeba szukać innego sposobu połączenia
komputerów np. kabel rs232 "null modem".
Software'owo połączenie można realizować na kilka sposobów. Można
poeksperymentować z terminalem modemowym i protokołem ZModem lub jak
ktoś już sugerował zainstalować serwer dial'up.

g.