Re: pytanie laika - dvd i TV

Autor: Gabriel (geyb_at_polbox.com)
Data: Sun 07 Mar 2004 - 17:18:36 MET

> Witam!
> Dzieki za odpowiedz, czyli wystarczy ze podlacze dvd i to wszystko ? Czy tez
> musze jakis kabelek polączyć z grafika ??

Nie musisz podłączać żadnych dodatkowych kabelków. Czytnik DVD będzie
czytał dane z płyt DVD. Odtwarzacz programowy np. mplayer (albo
komercyjny PowerDVD dla windows) zdekoduje strumień danych z DVD i
wyświetli je na ekranie monitora. Drivery od karty graficzej pozwalają
wyświetlać obraz przez wyjście tv-out. Dodatkowo programowy odtwarzacz
DVD potrafi zdekodować dźwięk (zależnie od programu) w AC3 do stereo lub
na kilka głośników. Jeśli masz porządny amplituner z wejściem cyfrowym
spdif i dekoderem 5.1/DTS to możesz dekodowanie pozostawić
amplitunerowi. Wiem, brzmi to trochę "groźnie", ale wcale nie jest takie
skomplikowane.

> Jak z dzwiękiem ? Znajde na swojej karcie graficznej rowniez wyjscie audo
> aby podlaczyc dzwiek z dvd pod np wieze ??

Nie, na karcie graficznej nie ma wyjścia audio. Karta graficzna nie ma
nic wspólnego z dźwiękiem.

g.