Re: Problem z odtworzeniem backupu w Drive Image

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Sun 07 Mar 2004 - 09:11:11 MET

Użytkownik "Piotr Paweł" <gofer123_at_NOSPAM.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:c1njnv$5ls$1_at_inews.gazeta.pl
> Cześć
>
> Mam problem z odtworzeniem backup'u przy użyciu programu Drive
> Image'u, a dokładnie Deploy Center 5.1. Nie wiem jaka jest między
> tymi programami różnica ale działają tak samo.
>
> Mam dysk 15 GB z 3-ma partycjami C,D i E.
> Wykonuję backup na partycję utworzoną na innym dysku (40GB), na
> partycji 20 GB założonej na końcu obszaru dysku. Następnie próbuję
> odtwarzać partycje na wszystkie możliwe sposoby; efekt jest zawsze
> taki sam. System operacyjny zaczyna się ładować (win 2000 server), po
> pojawieniu się błękitnego ekraniu, czyli kilkanaście sekund po
> [...]
Systemy NT-kowe oznaczają dysk, nie partycje, więc to może być jednak
problem z literkami partycji. Po odtworzeniu obrazu wykonaj fdisk /mbr
spod DOS-a, co spowoduje usunięcie podpisu dysku. Lepszym rozwiązaniem
jest użycie programu BootIt Next Generation
http://www.terabyteunlimited.com, który ma wbudowane polecenie "Clear
sig".

Ponadto BootIt to AFAIK jedyny program do robienia obrazów, który
potrafi wykonać ich weryfikację bajt do bajta ze źródłem; Drive Image
AFAIR sprawdza tylko integralność samego obrazu, co nie jest wiarygodnym
testem. Nie masz więc żadnej pewności, czy odtworzona zawartość partycji
z systemem jest taka sama, jak była w oryginale.

--
M.           [MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/