Re: Czy elektrycznosc statyczna jest grozna dla komputera z zamknieta obudowa

Autor: jul (jul.nospam_at_jul.nospam)
Data: Sat 06 Mar 2004 - 18:09:20 MET

Sat, 06 Mar 2004 14:29:11 GMT, na pl.comp.pecet, tramal napisał(a) w
wiadomości <news:sunj40dvma8hpk2i60kh164l6sle7ud2bc_at_4ax.com>:

> Czy w takim razie, jesli wszystko jest prawidlowo uziemnione, czy ma
> prawo wystapic "pstryk" i niemile lekkie "kopnienice"?

To typowa cecha uziemionych urządzeń dotykanych przez naładowanego
osobnika. Przymocuj sobie do kapcia taki pasek antystatyczny jaki montują
nieraz kierowcy pod samochodami to przejdzie :)

Ale na poważnie: objaw może Ci przejść za m-c lub dwa jak się zrobi cieplej
i powietrze w pomieszczeniu zrobi bardziej wilgotne - powróci znowu na
zimę. Jak w każdym razie właśnie tak kiedyś miałem (teraz już nie, bo
zmieniłem i dywan i kapcie od tamtego czasu :).

Niemniej jeśli będziesz grzebał z elektroniką, to nie zapominaj o
rozładowaniu się (elektrycznie, rzecz jasna) przed dotknięciem trzymanym w
ręce elementem do urządzenia/gniazda montażowego. W niektórych firmach
pracownicy noszą w tym celu np. specjalne łańcuszki przy nadgarstkach -
kiedy opuszczą rękę pierwszy dotyka stołu montażowego łańcuszek....