USB na PCI i zwis systemu

Autor: slawek (noorder_at_wp.pl)
Data: Sat 06 Mar 2004 - 17:01:15 MET

Witam,

mam teraz pod ręką takiego trupka z takim problemem. A mianowicie jest to
leciwy staruszek z płytą główną PCChip, bios z 98 (nie jest najnowszy,
jeszcze są kolejne wersje) Istnieje konieczność rozszerzenia możliwości o
USB w tym celu została zakupiona karta z USB na PCI chipset via. I teraz
tak, karta jest rozpoznawana przez bios bez problemu jednak system się
wiesza (w2k) czasem juz przy starcie czasem chwile po odpaleniu systemu, tak
czy inaczej na pewno się wiechnie maksymalnie po kilku minutach (jak odpali
w ogóle i nie zrobi tego przy starcie) Dodam, ze próbowałem w wszystkich
dostępnych gniazdach PCI (są 3 na jednym modem ale zamieniałem różnie już) I
to samo (no może na jednym szybciej się wiesza - takie mam wrażenie) Karta z
tym USB jest fabrycznie nowa i podobno była nawet sprawdzana. I jak myśłicie
? Zmiana biosu na nowszy coś da ? Jest to uzasadniony krok ? A moze coś w
biosie trzeba przestawić ? Nie jestem hardmaster i szczerze mówiąc wymiekam
przy tym już.

pozdrawiam
Sławek