Re: Compaq - bios

Autor: Jarosław Siebert (jsiebert_at_poczta.wp.pl)
Data: Fri 05 Mar 2004 - 14:49:15 MET

On Fri, Mar 05, 2004 at 10:38:08AM +0100, Piotr K. wrote:
> Trafił mi się do naprawy Compaq z P 200MMX. Za holerę nie mogę wejść do
> biosu - też Compaq. Aida podaje, że płyta G nieznana, bios compaq i podaje
> www, ale tam nic nie ma. Na boku compa jest naklejka i symbol DF 2000 (co do
> liter DF, to nie jestem pewien czy dobrze zapamiętałem). Próbowałem i Del i
> F1 do F12 i kombimacji F*+Ctrl, Ctrl+B, F i paru innych. Komp wyświetla
> tylko logo Compaqa, którego Esc nie wyłącza. Zero inf. jak się dostać do
> biosu. Na stronach HP Compaq też nic. Są inne (nowsze kompy i tam podają F1
> lub F10, ale w tym przypadku to kicha. Help!
miałem doświadczenie jedynie z compaq proliant 1500 + jakiś tam jeszcze ale
nie pamiętam jaki. Moja rada to poszukać dyskietek startowych. Np do proliant
1500 komplet to 10 dyskietek (można całość zgrać na partycji, którą same
utworzą jeśli wybierzesz taką opcję.). Najważniejsza była dyskietka (!)
czyszcząca bios - ponieważ przełącznik na płycie głównej nie przeprowadzał
pełnego czyszczenia i nie umożliwiał w późniejszej konfiguracji wyboru
systemu operacyjnego pracującego na tej płycie głównej. Jeśli coś nie będzie
poprawnie wykryte to system później nie uzyska poprawnej informacji o
sprzęcie (np nie wykryje drugiego procesora, macierzy raid czy innych).

Poszukaj w google strony z dyskietkami do konfiguracji biosu. Najlepiej przy
okazji uaktualnij bios do najnowszej wersji.

pozdrawiam
        iu1j4

p.s. upewnij się co do tych liter DF - może po symbolach, które znajdziesz
gdziekolwiek na płycie/obudowie/dyskach uda Ci się dojść do tego jaki to
komputer.

--
             :: Jarosław  Siebert ::
    ........: jsiebert_at_poczta.wp.pl :.........