Re: Prosze o opinie na temat tego szmelca :)

Autor: Artur Czeczko (acz.2004-02_at_eno.one.pl)
Data: Thu 04 Mar 2004 - 17:39:06 MET

Użytkownik "-=MaR=-" <zne_at_m.cy[ROT-13]> napisał w wiadomości

> No, ale siedząc kilka/kilkanaście godzin przy CRT (niezależnie od
> częstotliwości odświeżania ekranu) oczka troszkę bolą ;( LCD daje w tym
> względzie o wiele wyższy komfort pracy.

Mnie osobiście oczka najbardziej bolą od nieostrego obrazu.
Prawda, że LCD dają ostry obraz (nie wszystkie jednakowo ostry),
ale dobrych CRT też nie ma o co się przyczepić. Oczka mogą boleć
od zbyt dużej jasności (dotyczy i CRT, i LCD). Częstotliwość
odświeżania też ma znaczenie, ale powiedzmy, że zawsze w CRT
mamy te 85 lub więcej Hz. Ważne też jest ustawienie monitora
względem okien, prawidłowe oświetlenie miejsca pracy...

Przez 5 lat pracowałem na monitorach CRT (Compaq, Dell,
Philips), od pół roku pracuję na LCD (Philips). Nie zauważyłem
jakiejś porażającej różnicy.

Używałem również starego, 14-calowego monitora marki President.
Tutaj to owszem, daje się zauważyć różnicę, znaczącą...
max 72Hz w 800x600, obraz nieostry po rogach, a i na środku
nieidealny. Od takiego to można zepsuć sobie oczy.

Pozdrawiam,
Artur