Re: czym zgwalcic kompa?

Autor: Daniel (skrobee_at_priv.onet.pl)
Data: Wed 31 Mar 2004 - 16:05:04 MET DST

Arni666 wrote:
> Jest tak:
> od 2-3 dni mam pewne problemy. zaliczyłem kilkanaście BSOD-ów, lub
> wypadów do systemu ale bez jego zwiechy.
> Rzeczy te dzieją się głównie w grach, 3D, gdzie obciążenie maszyny jest
> co nieco większe.

jeśli komp w podanej konfiguracji bezproblemowo pracował wcześniej
(niż podawane 2-3 dni - wykluczałoby to w jakimś stopniu wine
zasilacza) to być może problemem są wiatraki albo na procu albo na
karcie graficznej. ja miałem podobnie gdy wiatraczek na karcie
graficznej sie zacierał. wystarczyło kapnąć oliwy na łożysko. bardzo
zakurzone radiatory też mogą dawać podobne objawy.
oczywiście wspomniany wcześniej zasilacz może również w ten sposób
taktownie ;) odmawiać posłuszeństwa. dla świętego spokoju można go
wymienić jeśli masz na to kase.
co do testowania to jedyne co mi przychodzi w tej chwili do głowy to
klasyczne podmienianie elementów.
jak znajdziesz przyczyne zwisów to daj znać co było ich powodem,
dobrze byłoby wiedzieć na przyszłość :)

pozdrawiam
Daniel