Komputer nie startuje - help

Autor: Lukasz (endriulepper_at_wp.pl)
Data: Wed 03 Mar 2004 - 13:24:25 MET

Witam, zlozylem taki oto sprzet:
Nowa obudowa z zasilaczem 300W atx, plyta uzywana soltek sl75drv4 (na ddr'y
266mhz), używany duron 850 mhz, nowy cooler, nowy ram ddr 256 mb (333mhz).
Zlozylem te elementy, dorzucilem jakas sprawna karte graf. i probuje wlaczyc
zeby zobaczyc czy cokolwiek zadziala.

Efekt jest taki, plyta zaskakuje, wiatraczki kreca, ale slychac piszczenie
(bipy) kodow bledu. Sprawdzilem co takie buczenie oznacza w award biosie i
wychodzi na to ze nie zaskakuje ram. Wsadzilem bowiem ram 333 mhz, a plyta
obsluguje max 266. Ale z tego co wiem to wiekszosc plyt na 266 bez problemu
zalapuje wieksze, tylko dzialaja jak 266. Myslalem ze z soltekiem nie bedzie
problemu.
Z tad moje pytanie: Czy ktos juz mial do czynienia z wsadzaniem ramow 333
lub 400 w plyte 266 i jakie byly tego efekty, a moze ktos mial do czynienia
z konkretnie ta plyta. A moze to zupelnie cos innego ? Nie mam narazie
kosci 266 i dlatego sie pytam na grupie. Jesli to nie jest wina "gryzienia
sie" plyty z kosciami ram to co moze byc innego ?

Za wszelkie podpowiedzi z gory dziekuje...