Re: ECS K7VZM - Error po aktualizacji BIOS-a

Autor: Arek Wołowicz (wolek_at_pf.pl)
Data: Wed 03 Mar 2004 - 12:28:07 MET

Witam.
robski_at_tlen.pl na pl.comp.pecet napisał(a):
> Pop pierwsze błąd: "CMOS checksum error" nie musi wcale oznaczać słabej
> baterii - wiem to z doświadczenia. W tym przypadku bateria jest OK.
> Aktualizacje przeprowadzałem również - a nie wyłącznie - z tego powodu.
> Po drugie "Clear CMOS" nie pomaga.

Oznacza błąd sumy kontrolnej CMOS, czyli zawartość tej pamięci uległa
zmianie w niepoprawny sposób. Przyczyn może być wiele, jedną z nich jest
bateryjka, a z tego co ja się spotkałem najczęstszą.
Sprawdź komputer w minimalnej konfiguracji - płyta, grafika, pamięć i
flop. Może to jakieś urządzenie powoduje jakis konflikt. Wyłącz co się
da w biosie. Najlepiej domyślne ustawienia załaduj.

Pozdrawiam,
Wołek.

--
[ Arek Wołowicz | wolek_at_pf.pl | www.wolek.prv.pl   ]
[ Duron 1600 | ASRock K7S8X R3.01 | 256 MB DDR 333 ]