Re: ECS K7VZM - Error po aktualizacji BIOS-a

Autor: Arek Wołowicz (wolek_at_pf.pl)
Data: Wed 03 Mar 2004 - 11:06:06 MET

Witam.
Robski na pl.comp.pecet napisał(a):
> Mam płytę ECS K7VZM. Kupiłem ją używaną i działała do czasu.
> Po jakimś czasie zaczął się wyświetlać błąd CMOS checksum error.
> No to zabrałem się do aktualizacji BIOS-a. Płyta jest w wersji 1.0, a BIOS-a
> miała od wersji 3.0. i działała, choć na końcu z błędami.
> Zaktualizowałem zgodnie z tym co jest napisane na płycie, czyli wersją do 1.0.
> Niestety, teraz po uruchomieniu kompa zaczymuje się po wyświetleniu wszystkich
> ekranów informacyjnych, a przed załadowaniem systemu. Dysk w BIOS-ie widzi, ale
> się nie uruchamia. Z dyskietki też niczego nie odczytam. Kopie poprzedniego
> [...]

Poszukać zworki na płycie głównej "Clear CMOS" i ustawić wszystko od
nowa. Błąd "CMOS checksum error" jest objawem słabej bateryjki a nie
błędem biosu. Bios to nie CMOS, z powodu takiego błędu nie zmienia się
biosu :) Jeżeli żadne czyszczenie CMOS'u nie pomoże, nadal nie będzie
chciał wstać to musisz wrócić do poprzedniego biosu. Poszukaj firmy co
Ci to zrobi, kolegi, lub sam zrób. Wystarczy ktoś z taką samą płytą lub
podobną. Wyjmujesz kość biosu ze swojej, idziesz do kolegi, uruchamiasz
u niego program flashujący, zanim zacznie flashować podmieniasz kości
(tak przy włączonym komputerze), flashujesz, wyłączasz komputer i możesz
ze swoją kością wrócić do domu.
Jest jakaś stronka o biosie, flashowaniu itp. Pogooglaj.

Pozdrawiam,
Wołek.

--
[ Arek Wołowicz | wolek_at_pf.pl | www.wolek.prv.pl   ]
[ Duron 1600 | ASRock K7S8X R3.01 | 256 MB DDR 333 ]